قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

قیمت زعفران خراسان جنوبی به عنوان با کیفیت ترین نمونه در سراسر کشور را می توان از طریق سایت های فروش جویا شد. خرید طلای سرخ این شهر به صورت عمده از طریق سایت بازرگانی فرانیز میسر است.

قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

تناسب قیمت زعفران خراسان جنوبی با کیفیت آن

خراسان جنوبی در بین استان های ایران، با کیفیت ترین زعفران جهان را تولید می کند. در بین شهر های این استان، قائنات سهم بسزایی را در این بین دارد به طوری که کشت زعفران در این شهر قدمتی 700 ساله داشته و صاحب مرغوب ترین نمونه در جهان می باشد.

قیمت زعفران خراسان جنوبی به نسبت کیفیت آن بسیار مناسب تعیین شده است. البته زعفران این استان دارای انواع مختلفی بوده که در این بین، نگین در رتبه اول قرار داشته و بی همتا می باشد.

در اوایل آبان دشت خراسان با گل های بنفش آذین می شود که صبح زود شاهد حضور کشاورزان در بین آن ها می باشیم. چیدن گل ها باید خیلی سریع و قبل از طلوع آفتاب انجام گیرد لذا کشاورزان برای راندمان بیشتر این کار، نیرو هایی را برای برداشت، استخدام می کنند.

قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

قدمت کشت زعفران

بیش از سه هزار سال است که از زعفران به عنوان چاشنی، رنگ دهنده و دارو کلیدی استفاده می کنند. زعفران از دیرباز بر روی کمربند گسترده ای از اوراسیا کشت می شود و تولید کنندگان اصلی آن از گذشته، ایران، اسپانیا، کشمیر و یونان می باشند که سهم ایران در این بین بیشتر از دیگر کشور ها است.

اسناد تاریخی مبنی بر کشت زعفران از گذشته های دور در ایران وجود دارد. در دوران هخامنشیان قانونی وجود داشته است که میزان مواد مصرفی دربار را بر روی سنگ هایی حک می کردند. در یکی از این کتیبه ها اسم زعفران در میان اقلام دیگر به چشم می خورد.

پیاز زعفران ایرانی به وسیله تاجران در طول زمان به کشور های  دیگر انتقال یافت و امروزه ما شاهد تولید آن در بعضی نقاط جهان هستیم. افغانستان به دلیل شباهت آب و هوایی با شرق کشور، توانسته میزان تولید این گل سلامتی را در کشور خود گسترش دهد.

قیمت زعفران خراسان جنوبی در سراسر کشور

مناسب ترین قیمت زعفران خراسان رضوی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با مراجعه به چند فروشگاه، متوجه تفاوت قیمت یک کالا در آن ها شده اید. در این حالت مشتری ترجیح می دهد که مرکز فروشی را انتخاب کند که محصول را با قیمت مناسب تری ارائه می نماید.

در سایت فرانیز شاهد مناسب ترین قیمت زعفران خراسان رضوی نسبت به مراکز فروش دیگر هستیم که این محصول را در حجم عمده در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

سوال داری، من اینجام!