قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه

قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه

قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه یکی از موارد مهم در صادرات است. در ادامه با این مقوله بیشتر آشنا خواهید شد.

قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه

قیمت رنگ زعفران برای تجار

تجار یکی از مشتریان اصلی زعفران و فرآورده های ان می باشند. قیمت رنگ زعفران به عنوان یک کالای صادراتی برای این عزیزان، با تخفیف ویژه ای همراه خواهد بود.‌ با توجه به قیمت مطلوب این محصول، می توان انتظار یک تجارت سودمند را داشت.

رنگ زعفران یکی از فرآورده های پر مصرف می باشد چرا که مرحله نهایی در آماده سازی آن محسوب می گردد و در واقع مصرف کننده یک محصول آماده به مصرف را خریداری نموده است.

این فرآورده به دو شکل مایع و پودری موجود بوده که شامل دو دسته خوراکی و صنعتی می شود. نوع خوراکی آن در بین عموم شناخته تر بوده و در زمینه های مختلف آشپزی از آن استفاده می گردد.

قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه

افرادی که در حوزه صادرات زعفران و رنگ زعفران هیچ گونه دانشی ندارند قبل از ورود به این عرصه باید اطلاعات و دانش خود را افزایش دهند. مشورت کردن با یک شرکت صادرات زعفران و حتی سرمایه گذاری در این حوزه برای کسب موفقیت در این مسیر مؤثر می باشد.

سرمایه گذاری برای تولید زعفران

در خراسان زمین های بسیاری وجود دارد که به دلیل نداشتن سرمایه کافی از سوی مالکان آن ها، بدون استفاده مانده اند. شرکت ها و افراد توانمند می توانند با سرمایه گذاری در این زمینه به تولید زعفران بپردازند.

زعفران از جمله محصولاتی بوده که تقاضا برای عرضه آن بالا بوده چرا که از میزان بالای صادرات برخوردار می باشد. با توجه به اقلیم مناسب خراسان برای کشت این محصول، بدون شک سرمایه گذاری در این منطقه سود آور خواهد بود.

امروزه خیلی از شرکت ها با حمایت از کشاورز و در اختیار قرار دادن سرمایه لازم، تولید محصول ارزشمندی را سبب می شوند. درصدی از زمین ها نیز در این استان به اجاره داده می شوند.

قیمت رنگ زعفران درجه یک در کشورهای همسایه

قیمت رنگ زعفران برای کترینگ ها

قیمت رنگ زعفران در سایت فرانیز برای کترینگ ها با تخفیف ویژه ای همراه خواهد بود. امروزه با وجود تعدد سایت های فروش، انتخاب یک مرکز مناسب نقش بسزایی در یک خرید موفق خواهد داشت.

با وجود تقلب در بازار فروش این محصول، باید محصولات دارای پروانه بهداشت و بدون مواد افزودنی را خریداری نمود تا از محصولی سالم و با کیفیت برخوردار شد.

خواص زعفران و محصولات جانبی آن

برای آن‌که قیمت رنگ زعفران را بدانید، خوب است کمی با خواص زعفران هم آشنا شوید. زعفران (Crocus sativus) گیاهی است که عمدتا در اروپای مدیترانه، غرب آسیا رشد می‌کند.

زعفران علاوه بر آشپزی به دلیل خواص دارویی آن در طب سنتی استفاده می‌شود. پزشکان در طب سنتی از زعفران به عنوان دارویی ضد اسپاسم، ضد ناراحتی‌های معده و کمردرد استفاده می‌کردند. 

بررسی‌های سیستماتیک کلاله زعفران نشان می‌دهد که این زعفران عمدتا شامل کاروتنوئیدها و مونوترپن‌ها است که در تأثیرات دارویی عمده آن نقش دارند.

ترکیبات شیمیایی مختلف زعفران دارای خواص دارویی متنوعی از جمله اثرات ضد درد عصبی، ضد تشنج و ضد افسردگی هستند. زعفران همچنین به عنوان یک داروی موثر ضدباکتری، ضدقارچ، ضد عفونی‌کننده، ضدالتهابی عمل می‌کند. 

زعفران به دلیل اهمیتی که در اقتصاد کشاورزی ایران دارد، ارزشمندترین محصول غذایی دارویی است. تولیدکنندگان از کلاله‌های خشک شده آن به عنوان یک ادویه استفاده می‌کنند.

زعفران در صنایع دارویی، آرایشی، عطرسازی و تولید رنگ نساجی اهمیت بسیار دارد. تولید سالانه زعفران جهان حدود  ۳۰۰ تن در سال تخمین زده می‌شود. از این میان حدود  ۷۶ درصد کل زعفران در ایران تولید می‌شود.

زعفران در بازار جهانی به چه صورت است؟

وقتی زعفران یا محصولات جانبی آن را برای بازار جهانی آماده می‌کنید، کیفیت حرف اول را می‌زند. زعفران گران‌ترین ادویه جهان محسوب می‌شود.

 از این رو بسیاری از سودجویان برای تولید مصنوعی یا کلاهبرداری آن اقداماتی را انجام می‌دهند. کیفیت زعفران در بازار تجارت بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

این محصول باید با رعایت معیارها و استانداردهای بین‌المللی ISO یا سازمان غذا و دارو (FDA) روانه بازار جهانی شود. تولیدکنندگان برای بررسی استاندارد و ارزیابی کیفی زعفران صادراتی از مرحله کشت تا مرحله روانه شدن به بازار، محصولات را کنترل می‌کنند.

چرا زعفران گران است؟

قیمت رنگ زعفران نسبت به ریشه‌های زعفران پاینی‌تر است. در ادامه علت این تفاوت را توضیح خواهیم داد. با نگاهی به فرایند کاشت و برداشت زعفران متوجه خواهیم شد که این ادویه بی‌جهت گران نیست.

جمع‌آوری گل‌های زعفران و جداسازی کلاله‌ها کار ساده‌ای نیست. چیدن گل‌ها از صبح زود شروع می‌شود. کشاورزان در جمع‌آوری زعفران نهایت دقت را دارند.

چراکه گل‌ها فقط ۳ تا ۴ روز می‌توانند سالم باقی بمانند. اگر گل‌ها در هوای گرم و نور خورشید یا باد باقی بمانند، کیفیت رنگ و بوی آن‌ها تغییر می‌کند.

فصل مناسب برداشت زعفران در استان خراسان از مهر تا آبان آغاز می‌شود. دوره گلدهی معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ روز طول می‌کشد. علاوه بر این گل زعفران دستی و به واسطه کارگران انجام می‌شود.

کارگران از سبدهای پلاستیکی یا چوبی برای جابجایی  زعفران استفاده می‌کنند. علت این امر جلوگیری از هرگونه آسیب مکانیکی یا آلودگی به گل‌ها است.

 گل‌ها باید در همان روز برداشت با دست باز شوند. اگر گل‌ها قبل از جمع‌آوری باز شوند، کلاله‌ها ممکن است شکسته شوند یا با گلبرگ‌ها مخلوط شوند و کیفیت آن کاهش یابد.

همه این عوامل سبب می‌شود تا قیمت زعفران بالاتر از سایر ادویه‌ها باشد. این در حالی است که قیمت رنگ زعفران پایین‌تر است. چرا و چگونگی آن را در ادامه اشاره خواهیم کرد.

چرا قیمت رنگ زعفران پایین است؟

شما برای صادرات باید محصولی باکیفیت و درجه یک را روانه بازار کنید. در عین حال در نظر داشته باشید که هر چقدر هم محصول باکیفیت باشد، قیمت رنگ زعفران به نسبت پایین خواهد بود.

رنگ زعفران متشکل از آب تصفیه شده و عصاره زعفران است. در طی فرایندی ترکیب این دو ماده با یکدیگر رنگ زعفران را به وجود می‌آورد.

دو نوع رنگ زعفران در بازار موجود است: رنگ زعفران خوراکی و غیرخوراکی. آنچه ما در این مقاله از آن صحبت می‌کنیم رنگ خوراکی است که از ریشه زعفران به دست می‌آید.

استفاده کمتر از ریشه‌های زعفران سبب می‌شود تا قیمت رنگ زعفران به مراتب پایین آید. اگر شما محصولی باکیفیت از برندی مطمئن خریداری کنید، خواص زعفران را در رنگ زعفران هم خواهید یافت.

صادرات رنگ زعفران به کشورهای همسایه

تولیدکنندگان زعفران از قدیم صادرات زعفران را به کشورهای همسایه در دستور کار خود قرار داده‌اند. در سال‌های اخیر محصولات جانبی زعفران طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

بدون شک ارسال این فرآورده‌ها به سایر کشورها سود بیشتری دارد. علاوه بر این مشکلات حمل‌و‌نقل به حداقل ممکن می‌رسد.

در جابه‌جایی زعفران نهایت دقت باید انجام شود تا ریشه‌های زعفران آسیب نبیند. این در حالی است که در محصولاتی همچون اسپری یا رنگ زعفران این نگرانی وجود ندارد‌.

به حقیقت زعفران، طلای سرخی است که با صادرات آن می‌توان ارز بسیاری را وارد کشور کرد. زعفران محصولی کوچک اما ارزشمند است که با توجه به خواص آن از سراسر جهان طرفداران مخصوص خود را دارد.

از جمله مشتریان زعفران ایرانی در کشورهای همسایه ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان و… را می‌توان نام برد. برای صادرات زعفران لازم است تا مدیریت درستی در بازاریابی بین‌الملل صورت گیرد.

در این صورت خواهد بود که همین کشورها می‌توانند اصلی‌ترین مقاصد تجاری برای رنگ زعفران هم باشند. مشتریان زعفران ایرانی شامل کشورهایی از اروپا هم هستند.

فرانسه و اسپانیا از جمله مشهورترین آن‌ها هستند که زعفران ایرانی را خریداری می‌کنند. جالب است که بدانید با تمام هزینه‌های گمرکی باز هم زعفران ارزش صادرات در سطح خرد و کلان را دارد.

مزایای استفاده از رنگ زعفران

رنگ زعفران طعم لطیفی دارد که می‌تواند افراد با سلیقه‌های مختلف را به سمت خود جلب کند. این محصول طعم تلخ ریشه‌های زعفران را ندارد.

استفاده آسان آن یکی از دیگر از دلایلی است که می‌توان رنگ زعفران را محصول مناسب صادراتی در نظر گرفت. در واقع دیگر لازم نیست برای استفاده از زعفران صبر کنید تا دم بکشد.

کافی است تا چند قطره از رنگ را با غذای مورد نظر خود ترکیب کنید و از طعم زعفران لذت ببرید. قیمت رنگ زعفران چه در ایران و چه در سایر کشورها به صورتی است که همه افراد امکان خرید برایشان فراهم شود.

در واقع تولیدکنندگان درصدد آن هستند که با تولید محصولاتی از این دست استفاده از زعفران را گسترش دهند. خرید و فروش این محصولات معامله‌ای دو سر سود محسوب می‌شود که خریدار و فروشنده از آن راضی خواهند بود.

سوال داری، من اینجام!