پخش عمده و خرده عصاره زعفران در مشهد

پخش عمده و خرده عصاره زعفران در مشهد

پخش عمده و خرده عصاره زعفران در مشهد از اصلی‌ترین مراکز زعفران‌ ایران محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر، ما را در این مقاله همراهی کنید.

مشهد یکی از بزرگترین شهر های ایران می باشد. همچنین جمعیت زیادی از افراد خارجی همچون زائران چه از مردم دیگر استان ها و چه دیگر کشور ها همه روزه در این شهر وجود دارند. به همین سبب است که افراد می توانند با استفاده از همین عامل فروش بالایی را تجربه نموده و سود زیادی نمایند.

مواد غذایی و سوغات ها نیز از چنین مزایایی برخوردار هستند. عصاره زعفران در مشهد از محبوب ترین هاست و بسیاری آن را جهت مصارف مختلفی خریداری می نمایند. کسانی که می خواهند خیلی سریع از ویژگی های گیاه زعفران استفاده نمایند، آن را دریافت نموده و در امور مختلف از آن بهره می برند.

عصاره زعفران در مشهد چه قدر محبوب است؟

عمده شهر های برجسته در کشت زعفران و عرضه محصولات زعفرانی در شهر مشهد مقدس و یا اطراف آن قرار دارند. به طوری که حجم عظیمی از کشت زعفران در این منطقه صورت می گیرد.

بنابراین خرید و فروش عصاره زعفران در مشهد بسیار محبوب است و مصرف کنندگان زعفران به تهیه ی آن عادت دارند. علاوه بر آن افراد دیگری همچون عرضه کنندگان، عمده فروشان زعفران و محصولات آن و همچنین مسافران و زائران نیز سهم بزرگی در خرید عصاره ی زعفران در مشهد دارند.

این امر به این علت است که فروشندگان جهت عرضه ی محصولات با کیفیت، دست به خرید از عرضه کننده ی مرغوب ترین زعفران می زنند. همچنین شرکت های تولید کننده ی عصاره ی زعفران در مشهد ماده ی خام مورد نیاز خود را از همان جا تهیه می نمایند.

مسافران و زائران و یا کسانی که از این شهر به هر دلیلی بازدید می کنند، محصولاتی چون عصاره زعفران در مشهد را مشاهده نموده و جذب ویژگی ها و خواص ارزنده ی آن می شوند. در نهایت اقدام به خرید عصاره ی زعفران می کنند.

بنابراین این محصول نه تنها توسط مردم ساکن آن شهر بلکه توسط دیگر افراد که یا به عطر و طعم زعفران علاقه ی خاصی دارند و یا در پی کسب سود و تجارت آن در داخل و خارج از ایران هستند، خریداری می شود.

خرید اینترنتی عصاره زعفران در مشهد

یکی از روش های به صرفه خرید محصولات زعفرانی، خرید اینترنی می باشد. شما می توانید محصولات زعفران بهرامن را از نمایندگی مشهد و سایر شهر ها به صورت اینترنتی از سایت هایی همچون فرانیز که برای خریداران خود اقدام به ارسال رایگان نمونه می کند، خرید نمایید و به این سفارش خود اطمینان داشته باشید. همچنین خرید اینترنتی هم به تجار و نیز مصرف کنندگان خانگی زعفران و عصاره های آن توصیه می گردد. 

خرید اینترنتی عصاره زعفران

شناخت زعفران ایرانی

امروزه زعفران به عنوان یک ادویه منحصر‌به‌فرد در بسیاری از غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود. زعفران این قدرت را دارد که طعم و عطری جذاب به غذاهای مختلف بدهد.

 آیا می‌دانستید که زعفران فواید زیادی برای سلامتی دارد؟ آیا می‌دانستید که زعفران‌ می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی در بسیاری از بیماری ‌ها عمل کند؟

خواص دارویی زعفران هزاران سال است که در مناطقی مانند ایران شناخته شده است. شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد ریشه این گیاه به ایران باستان باز می‌گردد.

 زعفران به لطف کمک فناوری و پزشکی مدرن به عنوان یک درمان طبیعی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌است. به عنوان مثال، زعفران به دلیل فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ها، در حین سرماخوردگی مفید فایده است.

تقویت‌کننده اعصاب، افزایش متابولیسم و افزایش سیستم ایمنی بدن از دیگر خواص زعفران است. اگرچه در حال حاضر کشورهای بیشتری نسبت به گذشته زعفران تولید می‌کنند، زعفران ایرانی مطلوب‌ترین نوع زعفران است. 

جای تعجب نیست که ایران بیش از ۹۰ درصد تولید جهانی زعفران را به خود اختصاص داده است! با در دسترس بودن زعفران‌های متفاوت، مصرف‌کنندگان باید بتوانند کیفیت و انواع زعفران را شناسایی کنند.

عصاره زعفران چیست؟

برای آن‌که بدانید عصاره زعفران چیست، آشنایی با خود زعفران خالی از لطف نخواهد بود. زعفران از کلاله‌های خشک شده (قسمت نخ مانند گل) برای تهیه ادویه زعفران استفاده می‌شود. 

برای تولید یک مثقال ادویه زعفران به ۷۵۰۰۰ گل زعفران نیاز است. زعفران عمدتا به صورت دستی کشت و برداشت می‌شود. زعفران با توجه به میزان نیروی کار در برداشت، یکی از گران‌ترین ادویه‌جات در جهان محسوب می‌شود. 

از کلاله‌ها برای تهیه دارو هم استفاده می‌شود. زعفران برای آسم، سرفه، سیاه سرفه و برای رفع خلط (به عنوان خلط آور) استفاده می‌شود. زعفران‌ برای مشکلات خواب (بی‌خوابی)، سرطان، افسردگی، بیماری آلزایمر مفید است. زنان از زعفران برای دردهای قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) استفاده می‌کنند.

همه این خواص باعث شده است تا امکانی فراهم شود که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. عصاره زعفران یکی از فرآورده‌ها است‌. قیمت پایین، طعم لطیف، رنگ بی‌نظیر و استفاده آسان از مزایای عصاره زعفران است‌. عصاره زعفران ترکیبی از ریشه زعفران‌ و آب تصفیه که در اندازه‌های مختلف روانه بازار می‌شود.

طبقه‌بندی زعفران ایرانی

قیمت و کیفیت زعفران با توجه به نوع زعفران تعیین می‌شود. طبقه‌بندی‌های مختلف زعفران بر اساس این است که چه قسمتی از رشته زعفران بریده شده است. در پخش عمده و خرده عصاره زعفران با ترکیب قسمت قرمز و سفید زعفران، هزینه خرید آن پایین‌ آمده است.

در بین زعفران ایرانی، چهار مدل مختلف معمولا به فروش می‌رسد:

سرگل

کلمه «سرگل» در فارسی به «بالای گل» ترجمه می‌شود.  زعفران سرگل از قسمت بالایی زعفران گرفته می‌شود. این نوع زعفران به دلیل رنگ قرمز کامل و رشته‌های کوتاهش به راحتی قابل تشخیص است. در حالی که زعفران سرگل بسیار معطر و قرمز است. اغلب به دلیل دارا بودن خرده‌ شکسته‌های ریشه زعفران‌، از نظر کیفیت پس از زعفران سوپر نگین در رتبه دوم قرار می گیرند. در پخش عمده و خرده عصاره زعفران از این نوع زعفران استفاده زیادی نمی‌شود.

پخش عصاره زعفران

سوپر نگین

این نوع از زعفران‌ گران‌ترین و کمیاب‌ترین شکل زعفران است. زعفران سوپر نگین هم به دلیل قدرت و هم ظاهر زیبایی شناخته می‌شود. طول کلاله این نوع زعفران نسبت به زعفران سرگل بیشتر است و هیچ رشته نارنجی و زردی در آن وجود ندارد. رشته‌های زعفران سوپر نگین به صورت متقارن بریده می‌شود.

در واقع تولیدکنندگان از خرد شدن رشته‌های آن جلوگیری می‌کنند. سوپر نگین محبوب‌ترین زعفران برای کسانی است که به دنبال باکیفیت‌ترین محصول هستند. در تهیه و پخش عمده و خرده عصاره زعفران از زعفران سوپر نگین استفاده نمی‌شود. تولیدکنندگان زعفران این نوع از زعفران‌ را بیشتر برای صادرات در نظر می‌گیرند.

نگین

در مقایسه با زعفران سوپر نگین، زعفران نگین طول بیشتری دارد. این نوع از زعفران‌ ممکن است دارای قسمت‌هایی زرد و نارنجی از رشته‌های زعفران‌ باشد. به طور خلاصه، زعفران نگین از کیفیت بالایی برخوردار است. این نوع زعفران به دلیل وجود رشته‌های زرد یا نارنجی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. زعفران نگین برای مصارف خانگی ایده‌آل است. در تهیه و پخش عمده و خرده عصاره زعفران از زعفران نگین استفاده نمی‌شود.

پوشال

در نهایت زعفران پوشال ارزان‌ترین و رایج‌ترین نوع زعفران است. قیمت پایین آن به دلیل استفاده از قسمت‌های نارنجی و زرد کلاله زعفران است. توزیع‌کنندگان اغلب با فروش زعفران پوشال با قسمت‌های نارنجی و زرد رشته‌ها سود بسیاری می‌برند. در تهیه و پخش عمده و خرده عصاره زعفران از زعفران پوشال استفاده می‌شود.

همین امر سبب می‌شود تا قیمت عصاره زعفران پایین آید. قسمت‌های سفید رنگ زعفران‌ خاصیت کمتری دارند. در عین حال خواصی دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت‌. علاوه بر این، با استفاده از زشته‌های سفید، طعم تلخ زعفران‌ اصلی، تلطیف می‌شود.

پخش زعفران‌ در مشهد

استان خراسان قطب زعفران‌ ایران است. پخش زعفران‌ در مرکز این استان، مشهد، بیش از سایر بخش‌ها شناخته شده است. بسیاری از توزیع‌کنندگان در شهرهایی همچون قائنات، گناباد و تربت‌حیدریه در مشهد دفتر نمایندگی دارند.

افراد از دورترین نقاط کشور برای سفارشات خود به دفتر نمایندگی برندهای زعفرانی مراجعه می‌کنند. در مشهد زعفران به دو صورت به فروش می‌رسد.

تولید و پخش عمده و خرده عصاره زعفران در مشهد موجود است. توزیع‌کنندگان می‌توانند متناسب با نیاز خود از طریق هر یک از این دو روش، سفارشات خود را انجام دهند‌.

به طور معمول خرید در حجم زیاد به سود دو طرف معامله است‌. یکی از مزایای عصاره زعفران این است که می‌توان آن را به صورت عمده خریداری کرد.

علت این امر آن است که عصاره زعفران ماندگاری بالایی دارد و مانند ریشه زعفران‌ سریع تغییر کیفیت نمی‌دهد. در حقیقت کیفیت زعفران در معرض نور خورشید یا رطوبت پایین می‌آید.

این درحالی است که توزیع‌کنندگان برای خرید عصاره زعفران این نگرانی را ندارند‌. با پخش عمده و خرده عصاره زعفران در مشهد هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این فرآورده استفاده کند. 

سوال داری، من اینجام!