لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

با توجه به قیمت بالای زعفران، بسیاری از شرکت های تجاری در سطح جهان، اقدام به عصاره گیری از گیاه زعفران کرده اند که دارای قیمت مطلوب تری می باشد. جهت دریافت لیست تولید کنندگان بهترین اسانس زعفران با مشاوران فرانیز تماس حاصل کنید.

ویژگی های بهترین اسانس زعفران

لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

اسانس زعفران، ماده حاصل از تقطیر گیاه زعفران است که به صورت پودری و مایع به فروش می رسد. اسانس زعفران علاوه بر صنایع غذایی، برای مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غیره نیز استفاده میشود. یکی از ویژگی های بهترین اسانس زعفران، درصدخلوص بالای آن است. اسانس خالص، طعم و رنگ ویژه ای داراست و همین موضوع، تولیدکنندگان این عرصه را وارد رقابت بازارهای جهانی کرده است.

زعفران، دارای ماده ای با فواید درمانی بسیار به نام کروسین میباشد. کروسین، عامل ایجاد کننده رنگ زعفران است و همچنین به طور طبیعی مانند یک آنتی‌ اکسیدان عمل می کند. اسانس زعفران دارای غلظت بیشتری است و در نتیجه از لحاظ رنگ، طعم و خواص دارویی، اثرپذیری بیشتری دارد.

قیمت انواع اسانس زعفرانی

لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

قیمت انواع اسانس های زعفرانی توسط پارامترهایی همچون: کیفیت محصول، بسته‌ بندی محصول، موارد مصرف، شرکت تولیدکننده، نوع اسانس و مایع یا پودری بودن آن، هزینه باربری و غیره تعیین می شود.

تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران در جهان

لیست تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران جهان

تولیدکنندگان بهترین اسانس های زعفران در جهان،در وهله‌ اول، تولیدکننده بهترین زعفران هستند. ایران، یکی از تولیدکنندگان بهترین اسانس زعفران در جهان است. کشت زعفران از دیرباز تا کنون در جای جای این مرز و بوم رواج داشته است و این طلای سرخ بومی ایران می باشد.

ایران به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده و صادر کننده زعفران بیشترین هماهنگی را با آب و هوای مورد نیاز برای کشت زعفران دارد. با این حال در دنیای امروز کشورهای زیادی در عرصه تولید اسانس زعفران فعالیت دارند. برای مثال اسپانیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان عصاره زعفران در اروپاست.

زعفران افغانستان نیز به دلیل کشت در شرایطی مشابه ایران از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، در حال حاضر افغانستان خود یکی از خریداران مهم زعفران ایران نیز است. کشور هند نیز در کشت و عصاره گیری زعفران، از کشورهای فعال بوده و عمده‌ زعفران به دست آمده در هند، به کشورهایی چون هنگ کنگ صادر می شود.

امارات نیز میزان قابل توجهی از زعفران ایرانی را وارد کرده و با روش های مخصوص، عصاره گیری و بسته بندی می کند. از طرف دیگر، یونان نیز هزاران هکتار از زمین های واجد شرایط خود را، به کاشت زعفران اختصاص داده است.

همان طور که اشاره شد، کشورهای بسیاری درصدد وارد شدن به بازار رقابت زعفران هستند و این امر در صورت کوتاهی مسئولان می تواند آینده صادرات زعفران ایران را به خطر بیاندازد.

سوال داری، من اینجام!